• cs
  • en
0
  • cs
  • en

Proč umíra naftový Boxer Diesel motor a jak tomu předcházet?

V kterých autech můžeme Subaru Boxer Diesel najít?

Subaru Boxer Diesel se jako první začal prodávat ve voze Subaru Impreza a to v roce 2008, poté následovali Forester, Outback / Legacy až do modelu XV.
 

Proč umírá Boxer Diesel motor?

Na toto téma je hodně názorů a těžko říct, který je ten správný. Z naší vlastní dlouholeté zkušenosti můžeme říct pár našich poznatků.
Subaru „ležící“ motory mají velký problém s distribucí oleje a vody, s celým chlazením. Nemají tedy rády teplo. Bohužel, když si někdo kupuje dieselového Outbacka, tak určitě ne z toho důvodu, aby s nim jezdil na nákupy po městě, ale většinou z důvodu dálníčních přesunů. Tady začíná onen problém s teplem. Každý dnes po dálnici jezdí rychlostí 140-170km/h a to boxeru nesvědčí. Ten se pak začne přehřívat a bohužel „kroutit“.

Často bývá opomíjená dvouhmotnostní spojka. Ta, když je opotřebovaná, rozuměj vyběhaná, tak při přeřazení již „nepochytá“ tolik rázu a celé ústrojí nám poté bouchá do kliky motoru. To má za následek, že se často ulomí kousek uložení kliky v bloku nebo celá klika praskne.
Bohužel jedním z faktoru je kvalita české nafty a obsah jejich biosložek. I nafta se hodně podepisuje na únavě a přicpávání vstřikovačů.
 

Jak servisovat dieselové Subaru.

  • doporučujeme výměnu kvalitního motorového oleje v intervalu 10-13 000km, např. Motul
  • při každé výměně nechte mechanika rozříznout olejový filtr a zkontrolujte, jestli filtr neobsahuje kovové šponky
  • jednou za čas navštívit autorizovaný servis a trvat na kontrole aktuálního softwaru řídící jednotky
  • jednou za čas navštívit autorizovaný servis a nechat zkalibrovat vstřikovače
  • každý 3. servisní úkon > zařaďte do výměny taktéž originální palivový filtr
  • používat kvalitní naftu OMW, Benzina, Moll

 

Nabídka dílů Boxer Diesel

Rozsah a typ poškození motorů se u boxer dieselového Subaru velice často opakuje. Proto můžeme nabídnout balíčky k řešení nejčastějších oprav.  
 

1. Varianta – prasklá klika


Symptomy:

  • vůle na klice
  • teče klikové gufero na straně převodovky
  • rány z motoru nad 1800ot.
  • auto nejede


Objednat:


V případě, že má motor vyšší nájezd, doporučujeme zkontrolovat pístní kruhy, rozvody a spojkovou sadu.


Na co si dát při opravě pozor:

  • zkontrolovat vůli na spojce > dvouhmota je jednou z častých příčin těchto destrukcí
  • zkontrolovat uložení převodovky, motoru a zadního diferenciálu > uvolněné silentbloky mají za příčinu nárazy celého ústrojí do klikové hřídele a následkem praskne uložení bloku.


Na co nezapomenout

  • doporučujeme vždy nechat zkontrolovat vstřikovače
  • doporučujeme vždy zkontrolovat turbo


Zkušenost

V 95% případů je poškozený blok a oprava probíhá druhou variantou.

 

2. Varianta – prasklý blok
 

Symptomy

  • auto nejede
  • rány z motoru
     

Objednat:
shortblok motoru:

  • Shortblok motoru 2008-2010 – 10103AC200
  • Shortblok motoru 2010-2012 – 10103AC270 (zástupný kód 10103AC210, 10103AC250)
  • Shortblok motoru 2012+ - 10103AC280 (zástupný kód 10103AB900)

V případě, že má motor vyšší nájezd, doporučujeme zkontrolovat rozvody a spojkovou sadu.

Další překvapení, která nás mohou u opravy potkat

  • vždy než začnete objednávat jakékoli díly, prověďte test kapalinou na praskliny v bloku
     

Na co nezapomenout

  • doporučujeme vždy nechat zkontrolovat vstřikovače
  • doporučujeme vždy nechat zkontrolovat palivové čerpadlo
  • doporučujeme vždy zkontrolovat turbo

 

Co je to shortblok motoru?

Shortblok motoru by se dal popsat jako srdíčko motoru. Je to sestava nových dílů složených přímo fabrikou, výrobcem, tedy v našem případě Subaru.  

Shortblok obsahuje:

  • blok motoru EE20Z
  • klikovou hřídel
  • ojniční ložiska
  • kliková ložiska
  • ojnice
  • ojniční šrouby
  • písty
  • pístní čepy
  • pístní kruhy

Nejspolehlivěší oprava u boxer dieselu je vždy výměna celého shortbloku. Často se nás zákaznící ptají, proč nestačí vyměnit pouze nový blok... Zde je potřeba si odpovědět, že cena nového bloku, pístů, kliky a dalších potřebných komponentů k opravě dramaticky převyšuje cenu celého nového shortbloku.
 

Jak je možné, že u Vás shortblok motoru stojí o 40% méně než v českém a slovenském Subaru.

Odpověď je jednoduchá. Originální Subaru díly nakupujeme napřímo ve fabrice Subaru. Tím pádem neplatíme žádnou distribuční síť ani překupníky a hradíme pouze dopravu a clo napřímo z Japonska. Shortbloky často dodáváme i autorizovaným a neautorizovaným servisům nejen v ČR, ale i na Slovensku a Maďarsku.
 

Má smysl opravovat dieselové Subaru?

To je častá otázka našich zákazníků. Je potřeba si vždy uvědomit, že vůz s požkozeným motorem má hodnotu zhruba 20 – 25 000,- korun a v zásadě nezáleží ani na roku výroby a výbavě. Tím chci říct, že v případě opravy je vhodné si vozidlo s novým motorem ponechat. Subaru Boxer Diesel je v současné chvíli nejhůře prodejná ojetina na trhu s automobily.
 

Kde opravit Boxer Diesel?

Často se nás naší zákaznici ptají, kde jejich poškozený dízlový boxer opravit. Buďto v jejich okolí není zkušený mechanik nebo prostě subarácký diesel mechoši dělat nechtějí. I my jsme museli vyřešit, kdo bude naše zákaznické EE20Z opravovat a po mnoha malých i velkých opravách, máme již ověřené servisy, které vám můžeme doporučit.

Časté otázky

Jaký motorový olej zvolit do svého Legacy Diesel 2010?Petr, Praha

Do Subaru motorů doporučujeme produkty Motul, do naftového pak viskozitu 5w30 / 5w40. Motul 8100 X-Clean C3 pro vozidla s DPF.

Je možné, přeskládat dvouhmotnostní spojku na jednohmotu?Honza, Jihlava

Možné to je, avšak z povahy motoru nedoporučujeme.

Mám dieselovou Imprezu 2009 a musím koupit polomotor. Slyšel jsem, že můžu použít polomotor z novějšího modelu, že je „odolnější“.Adam, Praha

Díky Adame za dotaz. Bohužel nemůžete použít. Bloky jsou odlišné. Na Vašem místě bych se zamyslel jestli do 11 let starého dieselového auta opravdu chcete investovat částku v řádu 150 000,- korun.

Když se vymění shortblok, jaká je pak živostnost motoru?Josef, Liberec

Dobrý den Josefe, pokud se dodržují určitá doporučení, nejsou s motory problémy. Máme několik klientů co mají od výměny polomotoru najeto přes 150 000km. Vše je o péči a chování se k autu.

Můžu použít na jednu stranu motoru těsnění 0.95mm a na druhou stranu 1.05mm?Kamil, Brno

Ano můžete. Vše záleží od prohnutí hlav a bloku.

Jak často měnit rozvody? Je nutné je vůbec měnit? Prodáváte nějakou celou sadu?Ondřej, Olomouc

Díky za dotaz Ondřeji. Bohužel velice často zákaznící mění rozvody s novým polomotorem. Předpis výměny je 120 000km.

Je pravda, že motory z roku 2011-2012 vydrží déle než 2008-2009?Petr, Uničov

Díky za dotaz. Bohužel objem prodaných dílů dle naší statistiky je hodně podobný pro obě ročníkové verze. Z toho dovozujeme, že motory umírají v obou evolucích stejně. Motory se liší pouze ekologií a pár kanály.

Nevidím u vás v nabídce výbrusová ložiska na kliku, prodáváte je?Josef, Mikulov

Díky Josefe za Váš dotaz. Výbrusová ložiska jsme samozřejmě schopni dodat, ale snažíme se zákazníkům broušení kliky rozmlouvat. Klika v sérii často praská a je nedovážená. Broušení jí bohužel nepomáhá, naopak ji oslabuje.

Co si myslíte o navýšení výkonu dieslového boxeru?Stanislav, Opočno

Díky za dotaz Stando. Bylo by fajn si uvědomit, že Subaru nafta tak tak vydrží fungovat v sérii, natož se zvýšeným výkonem.

Mohu zaměnit sadu těsnění pro motory z roku 2008-2010 za sadu z roku 2010 a novější?Petr, Olomouc

Dobrý dotaz, díky z něj. Ano, běžně kluci sady zaměňují. Novější sada nemá kompatibilní těsnění do sacího kolektoru. Což nevadí.

Umíte zrepasovat vstřikovače? Případně jaká je cena?Roman, Bíteš

Denso spustilo v tomto roce opravný program, kdy konečně začalo dodávat díly potřebné k opravě dieslových Subaru vstřiků. Doporučujeme při každé repasi motoru určitě vstřiky zkontrolovat. Repasi Subaru vstřikovačů běžně zvládá většina profesionálních firem, které se této problematice věnují. Běžná cena repase jednoho vstřikovače je kolem 4500,- bez DPH. Nový vstřikovač vychází kolem 11 000,- bez DPH.

Co udělat po stavbě nového dieselového motoru?Roman, Plzeň

První kroky po repasi dieselového Subaru motoru by Vás měly vézt k někomu, kdo vlastní a umí obsluhovat originální diagnostiku Subaru. Nejdůležitějším krokem po zástavbě nového motoru je kalibrace vstřikovačů.

V poslední době nám často bliká DPF, existuje nějaké řešení za "rozum"? Případně mohu Subaru DPF odstranit? Daniel, Benešov

Bohužel se jedná o častý problém majitelů dieselových Subaru. Jedna z příčin zanášení DPF je užívání nevhodného oleje a jeho dlouhé intervaly výměn. Pokud filtr bliká, vyhazuje chyby ve většině případů pomůže vyčištění u profesionální firmy. Pokud však nepomůže čištění, následuje bohužel výměna. Zde ze zkušenosti víme, že bez problému funguje pouze originální díl. Valeo, Bosch atp... se našim zákazníkům bohužel v dlouhodobém užívání neosvědčily. Odstranění nedoporučujeme, s autem se pak domlouvá velice složitě.

Mám propálený píst, co navrhujete jako řešení? Stanislav, Praha

Díky za dotaz. Záleží jestli je stěna válce poškrábaná natolik, že by bylo potřeba dát nové písty s větším rozměrem nebo je stěna bez poškození. V případě, že blok přežil destrukci pístu bez újmy, můžete vyměnit pouze jeden píst. V opačném případě je potřeba blok přeměřit, případně přehonovat nebo celý přebrousit a nahradit všechny písty za větší. Určitě zkontrolujte vstřikovače na stolici. Zde bych hledal příčinu.

Bohužel máme prasklý blok v místě vložky válce, můžeme motor převložkovat? (Legacy Diesel 2011)Honza, Třinec

Dobrý den Honzo, díky za dotaz. Pár našich zákazníků blok vložkovalo, bohužel z dlouhodobého hlediska většina těchto opravených motorů nevydržela delší nájezd. Za nás bohužel doporučíme nový blok motoru nebo celý shortblok.

Dá se u vás zakoupit turbo do dieselového Subaru? Konkrétně Forester 2011. Honza, Blansko

Ano samozřejmě dá. Označení turba v tomto modelu je 14411AA720. Nabízíme jak v balení Subaru > není skladem > 5 dní dodání. Tak verzi IHI, tzn. identické turbo, pouze nemá krabici Subaru, ale je baleno do krabice IHI. Nyní máme skladem 1 kus.

Dobrý den SubaruSTI.cz, je možné získat cenový nástřel opravy motoru Subaru Outback Diesel 2012 s manuální převodovkou? Nájezd 212 000km. Teče olej mezi převodovkou a motorem. Dle všeho zřejmě nejhorší varianta. Petra, Litomyšl

Cenový nástřel opravy jsme Vám zaslali do e-mailu. S dovolením jej vystavíme pro inspiraci v PDF i zde.

Něco mi v autě cvaká když otáčím za jízdy kola, jakoby od motoru, jedná se o kliku? Doufám, že nebudu měnit motor. Impreza 2009 EE20ZDan, Hrádek nad Nisou

Díky Dane za dotaz. S největší pravděpodobností se nejedná o závadu na motoru, ale začíná Vás zlobit mezinápravový diferenciál. Číslo dílu 38913AA230 > skladem.

Fotogalerie

Zobrazit produkty Boxer Diesel


Subaru děláme srdcem a spokojení subaráci jsou toho důkazem


Nacházíš se zde

  • Hlavní strana>
  • Proč umíra naftový Boxer Diesel motor a jak tomu předcházet?

Instagram