Všichni subaristi si své Subárko kupují hlavně z důvodu, že se dají jednoduše přifouknout koně. K tomu, abychom měli co nejkvalitnější informace o aktuální hodnotě výkonu a výkonu po naladění je vhodné Tvé auto odbrzdit na válcové brzdě. Řekněme si, co by však mělo předcházet tomu, než auto začneme vůbec ladit.
Chceš-li si být 100 % jistý, že auto bude na brzdě fungovat na doraz a 100%, neměl bys zapomenout na žádný z těchto bodů:
1. Kontrola oleje v motoru - Je žádoucí, aby olej v motoru byl v dostatečném množství, je důležité mazat a to kvalitně.
2. Test obsahu CO2 v chladící soustavě – Před každým lazením je dobré zkontrolovat tímto jednoduchým testem, zda nemáme bouchnuté těsnění pod hlavama. Kdyby bylo načnuté nebo bouchlé, motor by se nám na brzdě přehřál.
3. Kontrola těsnosti sacího traktu – Velice často se stává, že motor saje falešný vzduch, například z důvodu starého zteřelého těsnění nebo třeba prasklé hadice. Nejčastěji nám vzduch u našich klientských aut uniká kolem vstřikovače paliva nebo pod velkým červeným sáním. Ideálním testem je nafouknutí skrze škrtící klapku, kdy motor stačí poté postříkat jarovou vodou a unikající vzduch vytvoří bubliny. Hadice a těsnění vždy poctivě vyměň, jsou to stokorunové položky.
4. Kontrola těsnosti intercooleru – Stejně tak, jak jsi testoval těsnost sacího traktu je potřeba oplachovat intercooler. Opět skrze přípravek cooler natlakuješ a ponořením do vody uvidíš, kudy uchází. Často se stává, že profukuje i BOV ventil, který je potřeba opravit nebo nahradit novým.
5. Kontrola tlaku v pneumatikách – Je žádoucí, aby tlak ve všech čtyřech pneumatikách byl správný, aby některá z pneumatik nebyla podhuštěná.
6. Doplň palivo – Není nic horšího, než když se v půlce lazení zjistí, že ti chybí benzín. Někdy lazení probíhá velice rychle, většinou se ale objeví nějaký zádrhel a auto může zůstat na brzdě mnohem déle. Velmi dobrou zkušenost máme s palivy Benzina Verva a OMV MaxxMotion.
7. Sundání krytu motoru – Pro lepší cirkulaci a odvod horkého vzduchu je dobré sundat motorové ližiny
Před každým lazením každé subaru takto kontrolujeme, aby byla zajištěna maximální ochrana tvého motoru. Máš li zájem o nalazení tvé civilky, tréninkáče nebo závodničky, neváhej se nám ozvat. Ladíme sériové řídící jednotky subaru ,ať už s programem ECUTEK nebo bez a taky řídící jednotky PECTEL nebo MoTEC. Cena nalazení tvého Subaru je 16.500,- Kč a samozřejmě obsahuje všechny tyto procedury.