• cs
  • en
0
  • cs
  • en

Moje první Subárácké ladění

Každému subaristovi zpočátku sériový výkon stačí. Věřím, že 265, respektive 305 koní v sériovém STI je pro prvního majitele dostačující. Bohužel čím déle jezdíš, tím více si uvědomuješ, jak je sériová mapa slabá, ani ne co do výkonu, jako do průběhu kroutícího momentu. Samozřejmě co uděláš večer jako první? Sedneš k internetu, zkoukneš youtube, kde vidíš spousty amerických 500 koňových subárek a vysníš si je taky.

Řekněme si tedy co potřebuješ k tomu, aby si své sériové STIčko oživil, přifoukl mu trochu koní a trochu toho krutu.

Největší brzdou při zvyšování výkonu jsou katalyzátory. První katalyzátor ihned za turbem proto nahrazujeme tzv. volně průchozím kusem, kterému říkáme „downpipe“. Díky této změně není vzduch z turba bržděn a může krásně vyletět ven z výfukového traktu. Po dlouhém zkoušení downpipu od různých výrobců (Invidia, Magnaflow, různé čínské kopie a samodomo) jsme skončili u výrobce MG. Tyto downpipy nám nepraskají, mají velice pěkné přesné zpracování a pasují bez jakýchkoliv úprav. Pro modely pro rok 2001 – 2007 můžeš downpipe zakoupit zde a pro modely 2008 – 2017 zase zde. Pokud máš své subaru opravdu rád a rád mu dopřeješ, doporučuji k downpipu navíc přikoupit termopásku od výrobce DEI. Samozřejmostí pak je dát ke každému downpipu nová výfuková těsnění.

Vyřešili jsme tedy průtok výfukových splodin. K tomu, abys však ladil bezpečně, potřebuješ zajistit 100% distribuci paliva do motoru. Z tohoto důvodu měníme tvou starou sériovou palivovou pumpu za pumpu mnohem výkonější, nejčastěji za výrobky Walbro nebo Deatchwerks. Palivovou pumpu měníme hlavně v případě, kdy stará pumpa již nepracuje na 100 %. Tím, že by do motoru pumpa dodala méně paliva než ladič potřebuje, by mohla být směs chudá a mohla by tak způsobit nenávratné poškození motoru.

Za dobu, co Subaru jezdíme a ladíme, jsme potkali spoustu experimentátorů, kteří různě mění sání, intercoolery nebo třeba svody. Věř, že se nám nejednou potvrdilo, že sériové komponenty jsou do výkonu 400 koní a 600NM to nejlepší a absolutně dostačující. Pro začínající subaristy nabízíme tento set za zvýhodněnou cenu. Nezapomeň, že každé Subaru, ve kterém se odstraní katalyzátor, se musí vždy naladit. Pokud takové subaru nenaladíš, bude se turbo přefukovat a auto pak nebude fungovat korektně. Tyto komponenty můžeš použít také do turbového Forestera, Levorga nebo Imprezy WRX.

 


Subaru děláme srdcem a spokojení subaráci jsou toho důkazem


Nacházíš se zde

Instagram