Výkonostní limit převodovky WRX
Sériová pětikvaltová WRX převodovka má bohužel limit 300 koní a jelikož motor z WRX je v mnohém podobný motoru z STI, je potenciál navýšení výkonu obdobný jako u STI, hlavně tedy kroutící moment. Ve většině případů se sériová WRX převodovka rozsype na křižovatce, když ze sebe chceš udělat největšího frajera. Říká se, že STI převodovka je ze žuly.
Zpřevodování a diferenciály
Sériová převodovka z WRX je oproti skříni z STI odlišně zpřevodovaná. WRX má převody delší a díky tomu je jízda pocitově pomalejší – nudnější.
Diferenciály
Když se podíváme na diferenciály, má sériové STI vepředu stejně „prázdný“ diferenciál jako WRX. Tento diferenciál nejde nikterak nastavovat. Některé STI modely měly mezi předními koly za příplatek diferenciál typu torsen, ani tento však nelze přenastavit. Model STI Spec C disponoval lamelovým diferenciálem – to je to nejlepší, co můžeš sehnat. Samozřejmě, zde se již přepětí lamel nastavit dá. Zadní diferenciál STI má mnohem větší svornost než diferák WRX. Rozdíl si můžeš představit, když se auto na sněhu klouže v řízeném smyku. U STI jde auto do smyku mnohem ochotněji.
DCCD
Když se na tebe usměje štěstí a závodní Bůh ti bude přát a náhodou ti snese převodovku z novějšího modelu STI 2005 - 2007, budeš obdařen radostí z DCCD mezinápravového diferenciálu. Díky tomuto středovému diferáku se možnosti nastavení trakcí posouvají zase o několik levelů dál, zvláště když tuto převodovku doplníme o programovatelnou jednotku řízení trakce Ing. Pavla Skácela.
Pevnost a bytelnost
Všechny STI věci jsou větší, mohutnější a můžeme říci, že i mnohem pevnější. Např. poloosy jsou tlustší, mají větší klouby i širší tyče. Poloosa je díl, který v Subaru po motoru trpí snad nejvíce. Dej si pozor na rok výroby poloos, ne vždy jsou poloosy totožné. Co potřebuji pro zástavbu šestikvaltové převodovky do WRX? Aby přestavba byla kompletní je vhodné vyměnit absolutně vše, co na podvozku STI najdeme. Bohužel ne vždy všichni disponujeme bezednou peněženkou, proto zde zmíním opravdu nutné díly k přestavbě na šestku.
Tyto díly nejsou nutné měnit:
1. Přední poloosy
2. Přední těhlice - není nutné měnit, pokud nechceme dávat dopředu zlaté/černé Brembo brzdiče s kotoučem o průměru 326mm.
3. Zadní brzdy Brembo
4. Lanovody k ruční brzdě
Tyto díly musíš vyměnit vždy:
1. Zadní poloosy
2. Zadní diferenciál
3. Zadní těhlice
4. Šestikvaltová převodovka STI, vč. všech držáků
5. Kompletní řazení
6. Kardán
7. Startér
8. Velký spojkový set (spojka, přítlačák, setrvák, spojkové ložisko)
Kolik vyjde přestavba z pětikvaltu na šestikvalt
Pokud se budeme bavit o použitých dílech, bývá cena za NON DCCD přestavbu okolo 70 – 85 000,-. Pokud bude převodovka DCCD a budeme sestavu chtít ze startu doplnit i o jednotku řízení trakce, je nutné připočítat částku okolo 30 000,-.
A na co si dát hlavně pozor?
Když už se do přestavby hecneš, je vhodné mít na paměti jednu věc. Pokud budeš kupovat ojeté díly, snaž se převodovku i zadní diferenciál koupit vždy z jednoho auta. V případě, že díly budeš kupovat postupně, měj na paměti poměr převodovky vůči zadnímu diferenciálu. Tedy jestli bude poměr 1:1 nebo 1,1:1.