• cs
  • en
0
  • cs
  • en

Chci šestikvalt z STI do WRX! Jak na to?

Na začátku celého tohoto přestavbového cirkusu je vhodné si položit otázku, proč bych měl měnit šestikvalt z modelu STI za pětikvalt z modelu WRX. Pokusím se ti jednoduše odpovědět v pár bodech.

Výkonostní limit převodovky WRX

Sériová pětikvaltová WRX převodovka má bohužel limit 300 koní a jelikož motor z WRX je v mnohém podobný motoru z STI, je potenciál navýšení výkonu obdobný jako u STI, hlavně tedy kroutící moment. Ve většině případů se sériová WRX převodovka rozsype na křižovatce, když ze sebe chceš udělat největšího frajera. Říká se, že STI převodovka je ze žuly.

Zpřevodování a diferenciály

Sériová převodovka z WRX je oproti skříni z STI odlišně zpřevodovaná. WRX má převody delší a díky tomu je jízda pocitově pomalejší – nudnější.

Diferenciály

Když se podíváme na diferenciály, má sériové STI vepředu stejně „prázdný“ diferenciál jako WRX. Tento diferenciál nejde nikterak nastavovat. Některé STI modely měly mezi předními koly za příplatek diferenciál typu torsen, ani tento však nelze přenastavit. Model STI Spec C disponoval lamelovým diferenciálem – to je to nejlepší, co můžeš sehnat. Samozřejmě, zde se již přepětí lamel nastavit dá. Zadní diferenciál STI má mnohem větší svornost než diferák WRX. Rozdíl si můžeš představit, když se auto na sněhu klouže v řízeném smyku. U STI jde auto do smyku mnohem ochotněji.

DCCD

Když se na tebe usměje štěstí a závodní Bůh ti bude přát a náhodou ti snese převodovku z novějšího modelu STI 2005 - 2007, budeš obdařen radostí z DCCD mezinápravového diferenciálu. Díky tomuto středovému diferáku se možnosti nastavení trakcí posouvají zase o několik levelů dál, zvláště když tuto převodovku doplníme o programovatelnou jednotku řízení trakce Ing. Pavla Skácela.

Pevnost a bytelnost

Všechny STI věci jsou větší, mohutnější a můžeme říci, že i mnohem pevnější. Např. poloosy jsou tlustší, mají větší klouby i širší tyče. Poloosa je díl, který v Subaru po motoru trpí snad nejvíce. Dej si pozor na rok výroby poloos, ne vždy jsou poloosy totožné. Co potřebuji pro zástavbu šestikvaltové převodovky do WRX? Aby přestavba byla kompletní je vhodné vyměnit absolutně vše, co na podvozku STI najdeme. Bohužel ne vždy všichni disponujeme bezednou peněženkou, proto zde zmíním opravdu nutné díly k přestavbě na šestku.

Tyto díly nejsou nutné měnit:

1. Přední poloosy
2. Přední těhlice - není nutné měnit, pokud nechceme dávat dopředu zlaté/černé Brembo brzdiče s kotoučem o průměru 326mm.
3. Zadní brzdy Brembo
4. Lanovody k ruční brzdě

Tyto díly musíš vyměnit vždy:

1. Zadní poloosy
2. Zadní diferenciál
3. Zadní těhlice
4. Šestikvaltová převodovka STI, vč. všech držáků
5. Kompletní řazení
6. Kardán
7. Startér
8. Velký spojkový set (spojka, přítlačák, setrvák, spojkové ložisko)

Kolik vyjde přestavba z pětikvaltu na šestikvalt

Pokud se budeme bavit o použitých dílech, bývá cena za NON DCCD přestavbu okolo 70 – 85 000,-. Pokud bude převodovka DCCD a budeme sestavu chtít ze startu doplnit i o jednotku řízení trakce, je nutné připočítat částku okolo 30 000,-.

A na co si dát hlavně pozor?

Když už se do přestavby hecneš, je vhodné mít na paměti jednu věc. Pokud budeš kupovat ojeté díly, snaž se převodovku i zadní diferenciál koupit vždy z jednoho auta. V případě, že díly budeš kupovat postupně, měj na paměti poměr převodovky vůči zadnímu diferenciálu. Tedy jestli bude poměr 1:1 nebo 1,1:1.


Subaru děláme srdcem a spokojení subaráci jsou toho důkazem

Děkuji za pomoc s výběrem dárku pro mého manžela a naší Toyku. Jana

Chlapi, moc díky za ručku a malé brzdy. Honza Pánka, Yaris GR 2020

Konečně někdo, kdo má na Yardu vše potřebné... Petr, Yaris GR

Kola sedly jako prdel na hrnec. Arcastingy tomu autu opravdu sluší. Díky p. Eliáš, Levorg

Z celého srdce děkuji za pomoc s dieslovýma věcma na boxera. Obdivuji Vaší skladovou dostupnost a hlavně znalosti. Ještě jednou upřímně díky. p.Kadlec, Legacy Boxer Diesel

Jsem neskutečně šťastný, jede to šíleně. Kuba, Impreza STI 2016

Nechápu jak to děláte... objednáno v pátek 17:40 a v sobotu ráno PPL doručilo... Honza Legacy Spec B

Díky za rychlost i v této těžké době. Petr, Liberec

Díky za Borga, Pectla a support... Josef, EVO 9

Nikde jsem nemohl sehnat větší kotouče do posledního modelu 2018. Nevěřil jsem, když mi kluci poslali fotku kotoučů Performance Friction, kde měli 8 sad... díky Petr, STI 2018

Nevěřil jsem, že Forestra ještě oživíme. Cena opravy v Subaru byla mimo naše možnosti. Jsem rád, že jsem potkal kluky ze subarusti.cz Karel, Forestr Boxer Diesel

Díky za vše! Honza, Beroun

Ráda bych Vám z celého srdce poděkovala při řešení našich problémů se zlomenou motorovou klikou. V konečném důsledku, když jsme spočítali náklady na opravu jsme u Vás ušetřili 94 000,- korun oproti Subaru v Praze. Martina Urbánková, Outback

Neskutečná trpělivost a znalosti v oboru. Málem jsem vezl naší dízlovou imprezu na vrakoviště. Díky ještě jednou.   Stanislav, Nová Paka

Umřel nám náš Festr v dízlu a situaci jsem řešil s českým Subaru. NEŘEŠITELNÉ! Jsem neskutečně rád, že jsem narazil na kluky ze Subaru STI. Moc díky Petr z Varů. Petr K., Forester Diesel

Přístup kluků absolutně skvělý. Auto brzdí, jede, zatáčí. No mám radost jako z nového STI před léty. 400koní byla moje vnitřní meta. Díky Jáchym Novák, Nova Paka, STI 2013

Exkluzivní podpora skvělá rychlost dodání zboží. Děkuji Rosťo Miloš Malchr, STI 2015

6 cívek a 4 lambady, díky...   Jonáš, H6

Díky za spojku, už mám nazbrojeno na zimu!   Ota, Impreza WRX 2009

Neznám nikoho ve střední Evropě, kdo má skladem Okada Projects cívky. Doporučuji! Petr K., Subaru BRZ

Řešil jsem dlouho problém s CEL problémem na cívce u mého BRZ. Nečekal jsem, že koupím u kluků origo cívku za půlku než v Subaru. Doporučuji. Jenda, Subaru BRZ

Díky chlapi, konečně mi BRZ brzdí! Kamil, Subaru BRZ

Na BRZ snad nemá nikdo nic skladem, až jsem narazil na shop plný STI dílů. Druhý den jsem již brzdil a chlubil se na Facebooku. Martin, BRZ

Fouklo mi těsnění pod palicema na EJ25 :( díky klukům ze subarusti.cz jsem se nakontaktoval na perfektní Subaru servis. Dnes už mám i vykováno :D Parádní přístup. Martin Krobs, WRX STI 2011

Poptal jsem ve 23:30 večer e-mailem HKS výfuk na Levorga, i když nebyl v nabídce eshopu. Za 4 dny jsme jej už montovali na dílně. Perfektní přístup a poradenství. Snad nonstop podpora.   Tomáš, Levorg

Bohužel i mě potkal zaklepaný motor a v první chvíli jsem si vůbec nevěděl rady. S panem Rosťou jsem trávil na telefonu a whatsappu asi 100hodin. Obdivuji jeho trpělivost. Doporučuji. Michal Janotka, STI 2008

Děkuji subarusti.cz za porno! Filip, Forester Turbo

Konečně to trochu jede a STI hotové a to díky pánům Daněk&Fejfar. Skvělá práce a mockrát děkuji i 4turbo.pl Pepa, STI 2006

Rád bych poděkoval subarusti.cz za skvěle odvedenou práci. Díl downpipe pasoval naprosto přesně, přestože jsem byl předtím informován u jiných obchodníků, že tento díl na autě je ještě třeba doupravit. Josef, STI 2006

Konečně mám vyřešený svoje Bremba. Velké díky patří SubaruSTI.cz, vážně nelituji. Zbyněk, Legacy SpecB

Když Vám tohle příjde poštou, znamená to jediné... Odešlo Vám hafo peněz. Díky za skvělej servis a poradenství. Michal, Impreza WRX 2004

Díky moc, obrovská spokojenost. Subarusti.cz doporučuji. Jirka, WRX 2006

Moc děkuji! - velmi vstřícné jednání - perfektní přístup - rychlost vyřízení - znalosti Subaru bezmezné - poradenství na výbornou. Lukáš, VW Bus

Moja skusenosť MAXIMALNE SPOKOJNÁ !!! Možem len a len doporučiť! Ohromná skusenost so Subaru. Marko Holyday

Doporučuji! Ochota, kvalita, výborné ceny a skvělé věci. Lucka M.

Mozem len odporucit rychle dodanie pomoc a ochota poradit FuGas

Za seba mozem len odporucit.kupoval som kotuce,dosky atd.Super komunikacia,cena a ochota poradit.Lukáš Mihalik

Rychlé jednání, odeslani baliku a především kvalita produktů. Jan Sanny, WRX 2003

Výborná komunikace s prodejcem i po koupi zboží a ujištění, že je vše OK. Dále dobrá cena a osobní přístup jsou hlavní důvody proč bych obchod doporučil i ostatním. Jirka, Subaru Impreza WRX

Výborná komunikace, super cena a super osobní přístup. Jarda, Subaru Impreza WRX STI 2008

Děkuji za férové jednání a férové vyřízení reklamace. Kyslík, Subaru Impreza RA

Nárazník je v super stavu. Stoprocentně se ještě ozvu a opravdu smekám před ochotou. Lukáš K, Subaru Impreza WRX STI 2006

Rosťo, díky za info a uklidnil si mě. Jsi vážně pašák a máš u mě velikého hubana! :-DMartin, Subaru STI 2011

Mohu jen doporučit! Jednání, přístup, kvalita zboží, ochota a zkušenosti pravého Subaristy :-). Doporučí nejlepší volbu a při nejasnostech vysvětlí i pro ty méně chápavé.Dominik, Subaru GT

Naprosto profesionální přistup, komunikace bez problému. DOPORUČUJI.Karloz, Subaru GT

Naprosto profesionální přistup, komunikace bez problému. DOPORUČUJI. Lukáš, Subaru WRX

Doporučuji! Rychlé jednání a odeslání balíků. Perfektní komunikace a znalost vše okolo Subaru. Otík B., Subaru Impreza WRX 2004


Nacházíš se zde

Instagram