+420 722 222 322

0
Štastné neštastné Auto In Rallye Železné hory ČMPR 2021

Štastné neštastné Auto In Rallye Železné hory ČMPR 2021

09.09.2021

Potřetí, v této pro nás zatím velmi úspěšné sezoně, se naše posádka Vítek Ouzký a Saša Skripová postavila na start ČMPR, konkrétně na 65km dlouhém testu Rallye Železné hory.

Tradičně se na každý závod připravujeme s týmem poctivě a jak nejlépe umíme. Cílem této sezóny je pro nás nasbírat co nejvíce ostrých závodních kilometrů a dovézt vždy ten náš japonský pekáč vcelku do cíle. Železné hory nám však ukázaly jak může být motorsport nevyzpitatelný.

Půjdeme popořadě...

K autu, jako závodnímu náčiní, se snažíme přistupovat s maximalní svědomitostí. Víme, že technika může potrápit, proto testujeme, zkoušíme, opečováváme, preventivně měníme atp... Po každém závodě následuje pozávodní procedura a před závodem zase předzávodní. Na Železky jsme auto pěkně poskládali, donastavili a ve středu dopoledne spolu s naší partnerskou posádkou Lubošem Světinským / Petra Filipová a jejich N12 STI, odvezli tradičně k parťákům do 4turbo na předzávodní kontrolu motoru.

Během prvních 5 minut na brzdě bohužel Lukasz doporučil motor vyhodit z auta, rozhodit a zkontrolovat. Zvuk motoru ve sluchátkách nezněl vůbec zdravě a po 240 ostrých kilometrech to byla pro nás docela nepříjemná komplikace. I když... Subaru...

Mohli jsme zavřít oči, risknout to a s motorem v horší kondici 230 ostrých a přejezdových kilometrů zvládnout. Jelikož však máme možnosti jaké máme, rozhodli jsme se s Lukaszem a Michalem připravit nový motor a hory stihnout.

Ve středu v 19:00hod. jsme tedy začli jako správní pankáčí a nadšenci makat na novém motoru, který se nám podařilo ve čtvrtek ve 3 ráno doskládat. Měli jsme hodně štěstí, nic jsme nezalomili, nic nám nechybělo, vše jsme naplánovali správně a díky tomu mohlo být v 17:30 auto v Katowicích na brzdě a o půlnoci ve 100% kondici v depu u Chrudimi.

Tým tímto posílil „vnitřní spirit“ a s velice dobrou náladou jsme startovali do 5.5 kilometrů dlouhé sobotní první vložky Stolany - Pohled. Obě auta, jak Lubošova N12, tak naše jsou u nás připravené s největší pečlivostí a první vložka toho byla důkazem. Lubošova průměrná rychlost 111.9km/h a Vítkova 111.7km/h předesílala, že pojedeme opravdu rychlý a těsný závod. První vložku tedy Vítek končil za Lubošem se ztrátou 0.3 sekundy.

Na 11km dlouhou druhou vložku jsme se moc těšili a opravdu Vítkovi se Sašou sedla. Průměrná rychlost 104.4km/h a 7 sekund na druhého poláka Kaczmarka, toho byla důkazem. V této vložce jsme zřejmě největší náskok vybudovali v lesním úseku, který byl opravdu „zabordelený“ vším možným.

Do třetí vložky jsme tak nastupovali s náskokem 7.9s na Luboše a věděli jsme, že rozhodovat bude vždy 2., 5. a 8. erzeta. Kluci však oba chtěli vyhrát a s velkým nasazením přijeli do cíle třetí RZ ve stejném čase a to 3.43.8 i se stejnou průměrnou rychlostí 91.8km/h.

Do druhé sekce jsme udělali asi nejzásadnější změnu v této sezóně a přezuli na nám neznámou gumu Yokohama. Říkám nejzásadnější změnu, jelikož jsme na této gumě neodtestovali ani jeden metr. Nevěděli jsme jestli guma bude držet, klouzat, jak se bude ohřívat, případně přehřívat. Po dlouhé diskuzi, nasadit Yokohamy, bylo rozhodnutí celého týmu. Standartně jedeme závodní pneumatiky firmy Hankook. Ve spěchu a problémech s motorem, jsme bohužel zapoměli naložit nejtvrdší sadu gum a kluci z Yokohamy se nám snažili na rychlo alesopoň pomoci tímto způsobem. Nutno říci, že Luboš naYokohamách jel už minulý závod na Krase, který vyhrál.

Ve 4. RZ Luboš zatáhl a Vítkovi na nových gumách dal 1.6 sekundy. Po telefonických konzultacích mezi RZ se Vítek necítil na Yokohamách natolik komfortně jako na Hankooku a do 5. vložky vyrážel s tím, že musí být „opatrnější“. (Těžko závodníkovi říkat, aby jel pomaleji, když chce vyhrát.) Avšak jak jsem psal již na začátku, lesní úsek Vítkovi a Saše vyhovuje a i na nových gumách se nám podařilo nahnat 5.6 sekundy na Luboše. Tato vložka taktéž sedla i třetímu v zadu Milanu Gregorovi s EVO VI, který na Luboše ztratil pouze jednu desetinu sekundy.

Bohužel, ne vždy se vše daří na 100% a 6. RZ pro nás znamenala velké problémy a samozřejmě díky tomu i zpomalení. Začal nám zlobit motor a ke konci RZ jel pouze na 3 válce. Ke vší smůle Vítek při razantním přeřazení střihl šroub páky převodovky a zůstala nám viset ve skříni zařazená pětka a aby toho nebylo málo, při přejezdu z RZ do depa uletěl ze střechy maják a Sašu trefil tak nešťastně pod oko, že vypadala jako po zápase s Rockym. „Ano, mezi vložkama musí mít závodní auto oranžový maják. Tímto díky Tomášovi z Boxer Auta za zapůjčení náhradního majáku.“

Když se vrátím ještě k těm sekvencím > těchto sekvenčních skříni jsme prodali skoro tři desítky a nikdo z našich zákazníků tento problém nikdy němel. My však testujeme a v Kopřivnici na našem testovacím hatchbaku se nám tento problém již taky projevil. Proto jsme byli připraveni.

Luboš tedy na laně dovezl Vítka do depa. Díky za pomoc Lubo!

Z datalogů v servise jsme ihned poznali vypadlý konektor na vstřikovači a motor mohl opět makat na 101%. Sekvenční řazení jsme opravili v zápěti taktéž a auto bylo ready dohnat 3.5s ztráty na Luboše.

Bohužel, sedmá zkouška pro nás byla osudná. Přehřáta guma v kombinaci s velkým nasazením posádky vedla ke smyku v cíli erzety a návštěvu bramborového pole. Zlomená tyč řízení od nárazu zastavila, pro nás velice pěkně rozjetý závod.

Věříme, že jsme neudělali ostudu a na další závod se připravíme ještě trošku lépe.

Děkujeme všem partnerům, děkujeme všem klukům v týmu i lidem, kteří při nás stojí. Samozřejmě velká gratulace naší partnerské posádce Lubošovi a Petře

 

20. AUTO IN Rallye Železné hory 2021 / ČMPR

14.08.2021, Chrudim

start/cíl - 115/82 asfalt 65,01 Km

1. Lubomír Světinský - Petra Filipová

Subaru Impreza WRX STI N12

38:08.8

2. Milan Gregor - Vladimír Štindl

Mitsubishi Lancer EVO IV

38:31.4

3. Martin Mottl - Tomáš Šmíd

Peugot 208 Rally4

39:21.8

Závod očima posádky

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec iaculis gravida nulla. Aenean fermentum risus id tortor. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Cras elementum. Nulla non lectus sed nisl molestie malesuada."

Vítek

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec iaculis gravida nulla. Aenean fermentum risus id tortor. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Cras elementum. Nulla non lectus sed nisl molestie malesuada."

Saša

Hlavní partneři týmu

  • Subarusti.cz
  • 4turbo.pl
  • Gulf
  • Hankook

 

Subaru děláme srdcem a spokojení subaráci jsou toho důkazem

Kola sedly jako prdel na hrnec. Arcastingy tomu autu opravdu sluší. Díky p. Eliáš, Levorg

Z celého srdce děkuji za pomoc s dieslovýma věcma na boxera. Obdivuji Vaší skladovou dostupnost a hlavně znalosti. Ještě jednou upřímně díky. p.Kadlec, Legacy Boxer Diesel

Jsem neskutečně šťastný, jede to šíleně. Kuba, Impreza STI 2016

Nechápu jak to děláte... objednáno v pátek 17:40 a v sobotu ráno PPL doručilo... Honza Legacy Spec B

Díky za rychlost i v této těžké době. Petr, Liberec

Díky za Borga, Pectla a support... Josef, EVO 9

Nikde jsem nemohl sehnat větší kotouče do posledního modelu 2018. Nevěřil jsem, když mi kluci poslali fotku kotoučů Performance Friction, kde měli 8 sad... díky Petr, STI 2018

Nevěřil jsem, že Forestra ještě oživíme. Cena opravy v Subaru byla mimo naše možnosti. Jsem rád, že jsem potkal kluky ze subarusti.cz Karel, Forestr Boxer Diesel

Díky za vše! Honza, Beroun

Ráda bych Vám z celého srdce poděkovala při řešení našich problémů se zlomenou motorovou klikou. V konečném důsledku, když jsme spočítali náklady na opravu jsme u Vás ušetřili 94 000,- korun oproti Subaru v Praze. Martina Urbánková, Outback

Neskutečná trpělivost a znalosti v oboru. Málem jsem vezl naší dízlovou imprezu na vrakoviště. Díky ještě jednou.   Stanislav, Nová Paka

Umřel nám náš Festr v dízlu a situaci jsem řešil s českým Subaru. NEŘEŠITELNÉ! Jsem neskutečně rád, že jsem narazil na kluky ze Subaru STI. Moc díky Petr z Varů. Petr K., Forester Diesel

Přístup kluků absolutně skvělý. Auto brzdí, jede, zatáčí. No mám radost jako z nového STI před léty. 400koní byla moje vnitřní meta. Díky Jáchym Novák, Nova Paka, STI 2013

Exkluzivní podpora skvělá rychlost dodání zboží. Děkuji Rosťo Miloš Malchr, STI 2015

6 cívek a 4 lambady, díky...   Jonáš, H6

Díky za spojku, už mám nazbrojeno na zimu!   Ota, Impreza WRX 2009

Neznám nikoho ve střední Evropě, kdo má skladem Okada Projects cívky. Doporučuji! Petr K., Subaru BRZ

Řešil jsem dlouho problém s CEL problémem na cívce u mého BRZ. Nečekal jsem, že koupím u kluků origo cívku za půlku než v Subaru. Doporučuji. Jenda, Subaru BRZ

Díky chlapi, konečně mi BRZ brzdí! Kamil, Subaru BRZ

Na BRZ snad nemá nikdo nic skladem, až jsem narazil na shop plný STI dílů. Druhý den jsem již brzdil a chlubil se na Facebooku. Martin, BRZ

Fouklo mi těsnění pod palicema na EJ25 :( díky klukům ze subarusti.cz jsem se nakontaktoval na perfektní Subaru servis. Dnes už mám i vykováno :D Parádní přístup. Martin Krobs, WRX STI 2011

Poptal jsem ve 23:30 večer e-mailem HKS výfuk na Levorga, i když nebyl v nabídce eshopu. Za 4 dny jsme jej už montovali na dílně. Perfektní přístup a poradenství. Snad nonstop podpora.   Tomáš, Levorg

Bohužel i mě potkal zaklepaný motor a v první chvíli jsem si vůbec nevěděl rady. S panem Rosťou jsem trávil na telefonu a whatsappu asi 100hodin. Obdivuji jeho trpělivost. Doporučuji. Michal Janotka, STI 2008

Děkuji subarusti.cz za porno! Filip, Forester Turbo

Konečně to trochu jede a STI hotové a to díky pánům Daněk&Fejfar. Skvělá práce a mockrát děkuji i 4turbo.pl Pepa, STI 2006

Rád bych poděkoval subarusti.cz za skvěle odvedenou práci. Díl downpipe pasoval naprosto přesně, přestože jsem byl předtím informován u jiných obchodníků, že tento díl na autě je ještě třeba doupravit. Josef, STI 2006

Konečně mám vyřešený svoje Bremba. Velké díky patří SubaruSTI.cz, vážně nelituji. Zbyněk, Legacy SpecB

Když Vám tohle příjde poštou, znamená to jediné... Odešlo Vám hafo peněz. Díky za skvělej servis a poradenství. Michal, Impreza WRX 2004

Díky moc, obrovská spokojenost. Subarusti.cz doporučuji. Jirka, WRX 2006

Moc děkuji! - velmi vstřícné jednání - perfektní přístup - rychlost vyřízení - znalosti Subaru bezmezné - poradenství na výbornou. Lukáš, VW Bus

Moja skusenosť MAXIMALNE SPOKOJNÁ !!! Možem len a len doporučiť! Ohromná skusenost so Subaru. Marko Holyday

Doporučuji! Ochota, kvalita, výborné ceny a skvělé věci. Lucka M.

Mozem len odporucit rychle dodanie pomoc a ochota poradit FuGas

Za seba mozem len odporucit.kupoval som kotuce,dosky atd.Super komunikacia,cena a ochota poradit.Lukáš Mihalik

Rychlé jednání, odeslani baliku a především kvalita produktů. Jan Sanny, WRX 2003

Výborná komunikace s prodejcem i po koupi zboží a ujištění, že je vše OK. Dále dobrá cena a osobní přístup jsou hlavní důvody proč bych obchod doporučil i ostatním. Jirka, Subaru Impreza WRX

Výborná komunikace, super cena a super osobní přístup. Jarda, Subaru Impreza WRX STI 2008

Děkuji za férové jednání a férové vyřízení reklamace. Kyslík, Subaru Impreza RA

Nárazník je v super stavu. Stoprocentně se ještě ozvu a opravdu smekám před ochotou. Lukáš K, Subaru Impreza WRX STI 2006

Rosťo, díky za info a uklidnil si mě. Jsi vážně pašák a máš u mě velikého hubana! :-DMartin, Subaru STI 2011

Mohu jen doporučit! Jednání, přístup, kvalita zboží, ochota a zkušenosti pravého Subaristy :-). Doporučí nejlepší volbu a při nejasnostech vysvětlí i pro ty méně chápavé.Dominik, Subaru GT

Naprosto profesionální přistup, komunikace bez problému. DOPORUČUJI.Karloz, Subaru GT

Naprosto profesionální přistup, komunikace bez problému. DOPORUČUJI. Lukáš, Subaru WRX

Doporučuji! Rychlé jednání a odeslání balíků. Perfektní komunikace a znalost vše okolo Subaru. Otík B., Subaru Impreza WRX 2004


Zeptejte se nás

+420 722 222 322

rosta@subarusti.cz

Novinky e-mailem

Instagram